St. Antonius Ziekenhuis biedt 24/7 online contact

logo-st-antonius-ziekenhuisHet St. Antonius Ziekenhuis kiest als eerste grote ziekenhuis voor een uitrol van Doktr.nl. Dankzij deze beveiligde website kunnen patiënten 24/7 communiceren met hun behandelaar.

24/7 betekent niet dat de behandelaar en de patiënt tegelijk online moeten zijn. De patiënt kan wel 24 uur per dag zijn vraag stellen, de zorgverlener kan deze passend in zijn diensten beantwoorden. Dit biedt voordelenvoor de patiënt en de zorgverlener. Met de keuze voor Doktr.nl is het St. Antonius het eerste ziekenhuis dat voor een dergelijk onafhankelijk online platform kiest.

Doktr.nl
doktr.nlVia Doktr.nl kunnen zorgverleners op eenvoudige wijze en in een beveiligde omgeving vragen van patiënten beantwoorden. Ook uitslagen kunnen doorgegeven worden, de nk aan uitslagen van (bloed)onderzoek. Ook advisering over medicatie of behandelopties kan via dit online platform eenvoudig en veilig. Vragenlijsten en andere bijlagen kunnen meegestuurd worden. De communicatie tussen patiënt en zorgverlener is altijd terug te lezen, het verloop kan worden opgenomen worden in het Elektronisch Patiënten Dossier (EPD). Patiënt en arts ontvangen een sms als er een bericht is geplaatst. De online communicatie kan de patiënt veel reis- en wachttijd besparen. Hij kan berichten sturen aan disciplines zoals de huisarts en de specialist, maar ook de fysiotherapeut en apotheker.

Ervaringen
In een pilot is voor een aantal specialismen van het St. Antonius al wat ervaring opgedaan. De patiënt is positief, 79 % vindt het gebruik van Doktr.nl voor herhaling vatbaar. 85% van de zorgverleners die Doktr.nl hebben gebruikt bevelen dit aan  bij collega’s, met name vanwege de tijdswinst. Met de geplande gefaseerde uitrol van Doktr.nl bij andere specialismen, kan het St. Antonius meer patiënten van deze service voorzien.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *